E-Commerce

Zasady pakowania w e-commerce

Wysyłki internetowe
Kartony dla e-commerce

Najważniejszym czynnikiem jest zadowolenie klienta. Jeśli jednak otrzyma on uszkodzony towar, to będzie on niezadowolony. Co zatem można zrobić, aby konsument był zadowolony z zamówienia? Jakich błędów należy unikać przy wysyłce paczek? Zobacz nasze podsumowanie! 

Najczęstsze błędy podczas pakowania zamówień:

1. Nieprawidłowy rozmiar opakowania

Zbyt duże opakowanie może prowadzić do szeregu problemów, w tym:

  • Ryzyka otrzymania uszkodzonych towarów (w końcu więcej miejsca zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia wad)
  • Konieczność użycia dużej ilości wypełniaczy w celu bezpiecznego zapakowania towaru, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
  • Ryzykujesz rozczarowanie kupującego, który widząc duże pudełko, spodziewa się podobnej wielkości zawartości.
  • Z drugiej strony, jeśli wybierzesz karton, który jest zbyt mały dla transportowanego przedmiotu, będzie on miał zmarszczki i uszkodzenia mechaniczne, a cała paczka będzie wyglądać na zaniedbaną.

2. Niewłaściwy rodzaj opakowania

Nie wszystkie pudełka kartonowe są sobie równe. Pudełka kartonowe fasonowe powinny być używane do pakowania płaskich przedmiotów, takich jak laptopy i książki. Natomiast, kartony klapowe są idealnym pojemnikiem do umieszczania dużych towarów. Nie wszystkie towary powinny być jednak dostarczane w kartonach. Worki foliowe są przydatne do pakowania małych przedmiotów, takich jak odzież. Taka strategia pozwoli ci sprawnie obsługiwać transport towarów, jednocześnie przekraczając oczekiwania klientów.

 3. Nieodpowiednie zabezpieczenie przesyłki lub jego brak

Umieszczenie przedmiotu w pudełku jest niewystarczające. Należy uważać, aby się w nim nie przemieszczał, gdyż może to skutkować zarysowaniami i innymi uszkodzeniami. W tym celu można użyć folii bąbelkowej i różnych wypełniaczy. Wybierz papier pakowy, jeśli zależy Ci na podejściu przyjaznym dla środowiska. Oczywiście nie każdy produkt wymaga kilku zabezpieczeń. Na przykład odzież wykonana z trwałych materiałów może być dostarczona w foliowej torbie od producenta lub po prostu owinięta folią. Zachowaj więc zdrowy rozsądek i umiar.

Upewnij się, że zawsze masz zapas kartonów i innych materiałów do pakowania, by nie zawieść swoich klientów!

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *