Pakowanie

Trendy w projektowaniu opakowań kartonowych

Jak zmieniają się trendy w kartonach
Opakowania personalizowane

Każda branża ma swoje trendy, większe lub mniejsze. Branża opakowań nie jest wyjątkiem. Mimo to, że z pozoru może wydawać się, że kartony są mało interesujące, to jednak takie nie są! Opakowania to temat rzeka, co roku zdarzają się nowe rzeczy, które na tę branżę mają ogromny wpływ. Same trendy są bardzo ciekawe, dlatego postaramy się przedstawić kilka tych, które wzbudzają w nas największe emocje 🙂

Gorące trendy projektowania opakowań

Producenci prześcigają się w możliwościach i dodatkach na swoich opakowaniach. Wielu proponuje nadruki, rysunki czy konkretny fason. Jednak największą popularność w ubiegłym roku zyskał biały nadruk 🙂 

Wiele firm przy wysyłce swoich produktów stawia na równie piękne opakowanie. Logo firmy, przesłanie czy jakikolwiek napis lub obrazek to standard. Jednak zawsze były to nadruki w kolorze czarnym. Biały napis to symbol stylu i elegancji. 

Inspiracje z lat 60.

Mówi się, że historia zatacza koło, ale nie tylko historia, bo i moda. Wśród ubrań wraca moda na szerokie nogawki, a wśród opakowań na wzory z lat 60. Wzory z tego okresu są wielobarwne, kojarzą się z wolnością, szczęściem i spokojem. 

Zdarza się, że marki nawiązują też do innych okresów, np. lat 90. lub 80. 

Opakowania personalizowane

Personalizacja opakowań

Ten trend jest znany nie od dziś i istnieje na rynku, odkąd tylko wymyślono kartoniki z nadrukami, ale mowa tutaj nie o nadrukach a o taśmach, wstążkach i naklejkach, które mają za zadanie nie tylko upiększyć opakowanie, ale także zwiększyć świadomość danej marki. 

Drugą stroną medalu jest minimalizm z zewnątrz, a maksymalizm od wewnątrz. Ten zabieg polega na jak najprostszym opakowaniu z zewnątrz, a upiększeniu pudełka od wewnątrz, tak by komponował się ze spakowanym weń produktem. 

Typografia a projektowanie opakowań

Typografia to nic innego jak dobór odpowiedniej czcionki i tekstu, które mają przyciągnąć wzrok. Ta metoda jest wykorzystywana do nadruku haseł reklamowych czy sentencji, podziękowań i innych.

 Opakowania są nieodłączną częścią marketingu i e-commers. Dzięki trendom świadomość branży wzrasta. Dodatkowo większość opakowań jest biodegradowalna, więc korzystnie wpływa na środowisko 🙂 

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *